Iklan Nuffnang

Thursday, October 27, 2011

KEHIDUPAN IKHLAS dan SIGNIFIKAN



Inilah gambar-gambar kenanganKU semasa Hari JasaMU di Kenangan yg diadakan di Dewan AgongTuanku Chanselor UiTM Shah Alam pada 28 Julai 2011 7.30 pg-12.00 th







Bersama Poniti Sahabat lama mula bekerja di Business School UiTM Shah Alam tahun 1985-1991 berjumpa semula semasa Majlis Jasa Mu Dikenang ...Inilah ketentuan Allah S.A.W











Sijil Premium RM 400 hadiah kepada pesara dan sijil penghargaan sebagai kenangan UiTM...mengenang Jasa Kami..
TQ UiTM



Jam tangan J.BOVIER dihadiahkan dua Unit untuk suami Isteri) hadiah kenangan 25 tahun berkhidmat dengan UiTM..TQ UiTM





Berpossing sakan .......dan aku memberi pos istimewa (last posing ) sebelum meninggalkan Dewan Agong Cahnselori...yang meninggalkan kenangan manis buat selamanya......

En A.Halim berbaju Melayu hijau Pegawai Sukan UiTM Terengganu sahabat lama semasa di UiTM Seri iskandar- ketika Majlis Jasa Mu di Kenang di Dewan Cahnselori UiTM Shah Alam 28 Julai 2011













Sahabat paling lama kerja bersama Rahaizat.....bermula di UiTM Manjung tahun 1991-2011




Sahabat baru tahun 2007 -2011 sahabatyang banyak membantu..









E-Jari terakhir...09 Ogos 2011 melangkah kealam persaraan ...Antara ketentuan,ketenangan,ihklas dan signifikan...nanti akan aku gambarkan dalam my blog terbaru kenapa 4 perkataan ini menjadi kunci kehidupan dialam persaraan aku...tungguuuuu....

SELAMAT TINGGAL UiTM........NAMUN...UiTM TETAP DIHATI KU




Dah lama sangat aku tak menulis di Blog aku niiihhh dah bersawang ....sehingga hari ini
29 Oktober 2011 aku baru dapat melihat semula aku punya blog memang bersawang bebenorlah yeee......dulu aku sibuk sebab kerja... sekarang dah bersara pilihan.Hari ini genap 29 hari aku bersara dan dua hari lagi cukuplah sebulan aku bersara...huuuuuhhhh... Memang aku sendiri tak tahu kenapa aku buat keputusan bersara ketika berumur 50 tahun dah ketentuan Allah kerana pada 01 Julai tanpa apa sebab aku terus menghantar surat kepada Kak Nab panggilan manja (PengarahUiTM Perak yg baru) untuk dapatkan sokongan. Beliau sokong terima kasih kak Nab.. nape pula kak nab tak nak sokong aku bukannya Profesor macam dia tak ada kepentingan pun kalau nak bersara ramai lagi manusia yg dahagakan kerja dok menunggu....hahhaaa...namun aku saja-saja cakap kat kawan -kawan pejabat ramai ingat yg aku ni olok-olok sehinggalah tanggal 09 Ogos 2011 hari terakhir aku di UiTM Perak dan membuat e-jari terakhir pada jam 5.00 petang...huuuhhhh senang hati aku... aku bercuti terus untuk bersara awal setelah 26 tahun bersama UiTM kerana cuti aku banyak so aku cuti awal terus bersara.......ramai kawan-kawan dan staf UiTM perak terkejut dan tertanya-tanya ada yg masih tak percaya walaupun aku dah maklumkan bulan 01 oktober 2011 aku mula meninggalkan alam goverment terus bersara...huuu.Yang aku kelakar ramai yg tanya nak buat apa pencen muda-muda niiihh...dah setengah abad muda apa lagi,kata hati ku sendiri...jua semasa hari Jasa Mu dikenang ketika aku menerima cenderahati terakhir dari UiTM Penyampai kenangan itu bertannya aku you muda ni nape pencen awal nak menulis ke.....huuu dia ingat aku nih staf akademik agaknya...tapi aku jawab nak relaxs..dia senyum you buat bukulah (menulis) katanya...aku senyum aje memang aku juga berminat menulis.

Even lagi kelakar bila aku berjalan menuju kemeja bulat bagi Majlis Hari Jasa Mu dikenang duduklah satu meja dengan En A.Halim Pegawai Sukan UiTM Tganu dulu dia stafUiTM Perak so terkejut dia macam tak percaya yg aku nak bersara..lantas diakata ini org kayalah nih org banyak duit kalau tak nape nak pencen awal....dankawan-kawan pensyarah lain yg semeja dengan ku juga merasa hairan...maklumlah akulah yg termuda dimeja makan tuuu...Namun kini telah hampir satu bulan aku menjalani kehidupan sebagai manusia yg bebas dari kongkongan kerja yg perlu mengikut telunjuk boss.Aku sangat happy kerana kepala aku ringannnnnnnn sangat ...aku release tention dan pada02 Oktober aku ke langkawi Pulau Lagenda Mahsuri, berjalan makan angin tanpa kepala aku memikirkan Pendaftaran Pelajar baru,TOT program dan aktiviti HEP yg amat menyiksa jiwa aku kerana aku tidak dapat berehat penoh asyik-asyik kerja hingga untuk bela badan aku sendiri pun tak sempat...maafkan aku ya my body...aku kesian sangat kat badan aku niihhhh...itulah aku bawa berjalan di langkawi even pada 15 Okt 2011 aku lagi sekali ke langkawi...kaliini bersama Putra aku bagi urusan projeknya di Pantai Chenang...sambil aku menikmati keindahan Pulau Langkawi nyaman dan tenteram kerana waktu ini tiada pelawat yg menyiksakan jiwa aku...huuuu...huuu...bestttttt.ok nanti aku sambung lagi bagaimana kehidupan aku selepas bersara dengan konsep kehidupanketentuan,ketenangan ikhlas dan signifikan...Selamat beristirihat wahai badan ku sayang....

1 comment:

Unknown said...

ALAM KEGEMBIRAANNN....KETIKA BERUMUR SETENGAHA ABAD....umur 20-30 tahap belajar umur 30-50 tahap bekerja mencari kekayaan hidup...dan umur 50 adalah masa untuk kita menikmati kehidupan sebenar penuh keggembiraaan buat apa yang kita suka...huuuuhhh ya allah berilah kegembiraan kepaada ku sepanjang hayatku...dan ampunkanlah dosaku...